Ota yhteyttä:

Ota yhteyttä

Autamme mielellämme! Täytä lomake ja otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Ota yhteyttä:
Referenssi: Lahden Pelicans toteutti tärkeän tekstiviestikampanjan Hopealuoti-palvelullamme Lue täältä
BLOG

5 syytä käyttää WhatsAppia

1 lokakuuta 2021
Share:

Maailmanlaajuisesti yli 2 miljardia ihmistä käyttää WhatsAppia päivittäin ja Suomessa tänäkin vuonna jopa 72 % yli 18-vuotiaista käyttää sovellusta aktiivisesti. Sovelluksen suosio kuluttajien keskuudessa on kiistaton, mutta nykyään myös yhä useammat yritykset lisäävät WhatsAppin viestintäkanavakseen – tavoittaahan asiakkaat parhaiten siellä, missä he jo ovat. Alta löydät viisi syytä, miksi sinunkin yrityksesi kannattaisi käyttää WhatsAppia viestintään.

Suosituin

WhatsApp on tällä hetkellä Suomen suosituin sosiaalinen media. Viestintäsovellus ohittaa suosiollaan Facebookin, Instagramin sekä muut tavanomaiset sosiaalisen median kanavat, mutta silti valtaosa yrityksistä keskittää viestintäänsä ja presenssiään muihin kanaviin WhatsAppin sijasta. Ne yritykset, jotka aidosti haluavat tavoittaa asiakkaansa oikeassa paikassa oikeaan aikaan ovat kuitenkin sisällyttäneet WhatsAppin kanavavalikoimiinsa.

Monipuolinen

Yksi koko ei sovi kaikille, joten WhatsAppistakin on kolme eri versiota: kuluttajille tuttu WhatsApp-sovellus, pienille yrityksille ja yrittäjille suunnattu WhatsApp Business -sovellus, sekä keskikokoisille ja suurille yrityksille tarkoitettu WhatsApp Business Solution API.

Palvelun edistyneiden ominaisuuksien avulla monipuolisen viestinnän toteuttaminen on vaivatonta asiakaspolun jokaisessa vaiheessa. Automaattisten viestien lähettäminen, keskustelu tai ympärivuorokautinen asiakaspalvelu hoituu WhatsAppissa luonnollisesti ja käden käänteessä. Lisäksi mahdollisuus käyttää viesteissä rikasta sisältöä, kuten kuvia, sijainteja, QR-koodeja tai jakaa dokumentteja luo lisäarvoa asiakkaillesi ja yrityksellesi.

Turvallinen

WhatsApp suojaa jokaisen keskustelun end-to-end -salauksella ja lisäksi palvelua käyttävät yritykset luovat itselleen yritysprofiilin, jotta kuluttajat tietävät varmasti keskustelevansa oikean yrityksen kanssa. Viestit suoraan vastaanottajan puhelimeen ja henkilökohtaiseen numeroon ovat yksi tietoturvallisimmista viestintämuodoista, koska viestintä on aktiivista ja tapahtuu hetkessä.

Tehokas

Yritykset voivat luoda WhatsAppiin etukäteen hyväksyttyjä valmiita vastauksia, automaattisia viestejä sekä ilmoituksia, jolloin sovellus voi toimia ikään kuin automaattisena asiakaspalvelubottina vuorokauden ympäri. Tavanomaisiin chatbotteihin verrattuna WhatsApp on kuitenkin huomattavasti edistyksellisempi vaihtoehto. Asiointi ei vaadi jatkuvasti auki olevaa selainta, vaan viestittely onnistuu luontevasti muun puhelimenkäytön ohella. Asiakaspalvelutyöntekijät ja asiantuntijat voivat yhtälailla vastata kysymyksiin WhatsAppissa ja yksi asiantuntija voi hoitaa useaa asiakasta samanaikaisesti. Lisäksi tarvittavat dokumentit on helppo jakaa suoraan keskusteluun niin asiakkaan kuin työntekijänkin puolesta, jolloin kaikki tarvittava tieto pysyy kootusti samassa paikassa.

QR-koodien avulla kuluttajien ohjaus asiakaspalveluun tai asiantuntijalle on yhä helpompaa ja nopeampaa, jolloin asiakaskokemus väistämättä paranee. Pitkään jonoon turhautunut autohuollon asiakas pääsee heti varaamaan itselleen huoltoajan WhatsAppissa lukaisemalla QR-koodin puhelimellaan, tai kaasuauton ensimmäistä kertaa tankkaava kuluttaja saa tankissa olevan koodin lukaistuaan opastusta tankkausaseman käyttöön. WhatsApp tarjoaa yrityksille mahdollisuuden luoda lisäarvoa jokaisessa online ja offline kontaktipisteessä.

Toivottu

Yritykset voivat olla täysin varmoja siitä, että vastaanottaja todella haluaa saada yritykseltä viestejä ja ilmoituksia WhatsAppissa, sillä viestien lähettäminen vaatii etukäteen saadun suostumuksen (opt-in) vastaanottajalta. Kyseessä on todella toivottu viestintäkanava, etenkin kun 81 % kuluttajista toivoo, että yrityksiin voi ottaa yhteyttä mobiiliviestintää käyttäen.

Yhteydenotto WhatsAppilla madaltaa kynnystä ottaa yhteyttä ja kommunikoida yritysten kanssa, sillä viestittely tutussa sovelluksessa on luonnollinen ja vaivaton tapa kommunikoida. Lisäksi WhatsAppin ansiosta kuluttajien ei tarvitse enää soittaa maksullisiin asiakaspalvelunumeroihin jonottamaan vuoroaan, vaan apua saa heti ja ilman ylimääräisiä kuluja.

Mikäli innostuit ja haluat WhatsAppin sinunkin yrityksesi käyttöön, niin ota yhteyttä!

Ota yhteyttä

Kaipaatko lisätietoa? Varaa aika maksuttomaan konsultaatioosi jättämällä sähköpostiosoitteesi, niin olemme yhteydessä sinuun.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Inspiroidu

Other sites