Ota yhteyttä:

Ota yhteyttä

Autamme mielellämme! Täytä lomake ja otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Ota yhteyttä:

Kun liiketoiminta jatkuu tai muuttuu – kuusi keinoa hyödyntää tekstiviestejä juuri nyt

27 toukokuuta 2020
Share:

Onko sinun yrityksesi yksi niistä, joiden liiketoiminta jatkuu tai normalisoituu lähiviikkojen aikana? Vai onko tilanteesi päinvastainen, jolloin yrityksesi on joutunut siirtymään verkkoon nopealla aikataululla? Oli tilanteesi kumpi tahansa, kommunikaatioyhteyden säilyttäminen niin jo olemassa oleviin kuin potentiaalisiinkin asiakkuuksiin on erityisen tärkeää juuri nyt.

Liiketilan uudelleen avaamiseen liittyy useita asioita, jotka täytyy ottaa huomioon niin yrityksen kuin asiakkaan näkökulmasta. Alkuun sinun täytyy määrittää liiketilassasi käymiseen liittyvät säännöt, toisekseen nämä säännöt ja ohjeistukset täytyy kommunikoida asiakkaille selkeästi ja ymmärrettävästi. On kriittistä, että asiakkaalla on turvallinen tunne liittyen yrityksessäsi vierailemiseen.

Kaikkien muutosten kohdalla onnistunut kommunikaatio on avainasemassa. Kerromme tässä tekstissä esimerkkejä siitä, kuinka yritykset hyödyntävät tekstiviestejä työkaluna silloin, kun liiketoiminta aiotaan käynnistää uudelleen tai palauttaa entisille urille.

 

Lähetä SMS-tiedotteita

Ajankohtaisen informaation levittäminen on yksi tekstiviestien suosituimmista käyttötarkoituksista. Ryhmätekstiviestillä voikin välittää helposti tietoja liittyen uusiin aukioloaikoihin, hygieniatoimenpiteisiin tai muihin ohjeistuksiin, jotka täytyy ottaa huomioon liiketilassa vieraillessa.

Jotkut eivät kuitenkaan saa vielä avata oviaan, jolloin usean yrityksen liiketoiminta on siirtynyt ainakin osittain verkkoon. Tekstiviestillä voidaan tukea uutta strategiaa myös tällaisessa tilanteessa: esimerkiksi toimitusajoista sekä verkkokaupan tilauksen noutamiseen liittyvistä toimenpiteistä voidaan ilmoittaa kätevästi. SMS on loistava ratkaisu erityisesti sellaiselle yritykselle, joka tarjoaa verkkokauppapalveluita vain hetkellisesti, sillä SMS ei vaadi toimiakseen työläitä alustoja tai raskaita järjestelmiä. Helppokäyttöisyytensä ansiosta mikä tahansa yritys voi ottaa tekstiviestit käyttöön juuri niin pitkäksi aikaa kuin on tarve.

 

Kerää liidejä ja asiakastietoja

Moni asia on muuttunut kevään aikana emmekä voi vielä tietää, miltä osin tulemme palaamaan entisille tavoillemme. Ennen liiketoiminnan palauttamista onkin suositeltavaa tiedustella asiakkailta sitä, miten he tulevat jatkossa asioimaan yrityksesi kanssa. Ovatko he kenties odottaneet oviesi avautumista ja tulevat vierailemaan pikimmiten – vai tuntevatko he olonsa julkisilla paikoilla turvattomaksi ja suosisivat ennemmin jotakin muuta ostomahdollisuutta?

SMS:n avulla voit kerätä kallisarvioista asiakasdataa parantaaksesi asiakastyytyväisyyttä ja asiakkuuksien kestoa. Lähetä esimerkiksi NPS-kysely tekstiviestillä selvittääksesi, kuinka voit palvella asiakkaitasi parhaalla mahdollisella tavalla juuri nyt.

 

Palkitse asiakkaita

Myös etukuponkien lähettäminen on mahdollista tekstiviestitse. Etukupongilla voidaan houkutella niin uusia kuin vanhojakin asiakkaita vierailemaan yrityksessäsi samalla, kun tiedotat heitä päivitetyistä aukioloista.

Halutessasi asiakasdatan keräämisen sekä etukupongin lähettämisen voi tehdä samalla kertaa. Tällöin palautekyselyn täyttänyt asiakas palkitaan henkilökohtaisella edulla, joka kannustaa poikkeamaan liiketilassasi. Personoitujen alennuskoodien avulla voit tarkkailla SMS-markkinoinnin tehokkuutta, sillä näet suoraan, ketkä asiakkaistasi avasivat tai lunastivat tarjoamasi edun.

 

Aloita dialogi

Etkö kykene vielä jatkamaan liiketoimintaasi normaalisti, mutta haluat olla silti yhteyksissä asiakkaisiisi? Supistuneen liiketoiminnan ei tarvitse tarkoittaa sitä, että asiakkuudet olisivat tauolla. Aloita dialogi, jonka avulla muistutat tuotteesi ja asiakaspalvelusi korkeasta laadusta.

Dialogi voi liittyä esimerkiksi sellaisiin yrityksesi asioihin, joita asiakas kaipaa: mitä tuotteita tai palveluita hän tarvitsee eniten, millaisia toimitustapoja hän suosii tai mikäli hän haluaisi esimerkiksi noutaa tuotteita myymälästä.

 

Lähetä ajankohtaista tietoa

Elämme aikaa, jolloin niin yrityskohtaiset kuin yhteiskunnalliset säännöt ja ohjeistukset voivat muuttua äkisti. Muutokset liittyen aukioloaikoihin, varotoimiin tai rajoituksiin on mahdollista ilmoittaa aina ajankohtaisella tekstiviestillä. Tekstiviesti mahdollistaa 98-prosenttisen todennäköisyyden, että viestisi avataan kolmen minuutin sisällä lähettämisestä – mikä tekeekin siitä lyömättömän kriisiviestinnän työkalun.

 

SMS sisäisen tiedottamisen välineenä

B2C-väylän lisäksi voit lähettää tekstiviestejä omalle henkilöstöllesi. Automatisoidut massatekstiviestit ovat tehokas ja aikaa säästävä ratkaisu. Yksittäisten viestien lähettämisen sijaan voit ajoittaa ryhmätekstiviestejä liittyen esimerkiksi seuraaviin aiheisiin:

  • ohjeet hygieniakäytännöistä
  • liiketilaan sallittujen asiakkaiden lukumäärä
  • ohjeistukset liittyen asiakkaisiin, jotka poikkeavat käymään yllättäen
  • muuttuneet aukiolo- tai työvuoroajat
  • kontaktivapaan maksutapahtuman säännöt.

 

Mihin sinä käytät tekstiviestejä?

Tiedät nyt muutamasta tekstiviestin hyödyntämistavasta. Loppupeleissä tekstiviestin monikäyttöisyydellä ei kuitenkaan ole rajoja – tämä salamannopea ja edullinen pikaviesti taipuu moneksi. Yksi SMS:n merkittävä etu nykytilanteessa on se, että palvelu on käytännössä heti valmis ja käyttöönotto on helppoa.

Millaiseen tarkoitukseen sinä hyödyntäisit SMS:ää yrityksessäsi? Tutustu tekstiviestipalveluihimme ja niiden käyttöön täällä. Mikäli käyttöönotto, hinta tai vaikkapa soveltuvuus mietityttää, voit myös varata ajan maksuttomaan konsultaatioosi – autamme mielellämme.

Ota yhteyttä

Kaipaatko lisätietoa? Varaa aika maksuttomaan konsultaatioosi jättämällä sähköpostiosoitteesi, niin olemme yhteydessä sinuun.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Inspiroidu

Other sites