author
Arla Behm2022-09-16

Maailman tavoittavinta markkinointia

Tekstiviestit ja markkinointi sopivat yhtä hyvin yhteen kuin Lahti ja Pelicans. Suosittelemme ottamaan lahtelaisista mallia ja lisäämään tekstiviestit yrityksesi markkinointiviestinnän kanaviin. Kyseessä on pieni muutos markkinointitoimiesi kannalta, mutta merkittävä askel kohti asiakaslähtöisempää liiketoimintaa. Lue, kuinka voit tehostaa markkinointiasi jalkauttamalla viestisi myös mobiiliviestintäkanaviin ja parantaa bränditietoisuutta, asiakkaiden sitoutumista sekä ilahtua ROI:sta.

Johdonmukaista markkinointiviestintää

Työ brändisi imagon ja tunnettuuden kehittämiseksi on jatkuvaa. Yksikään brändi ei halua jäädä kilpailijan varjoon, jolloin on tärkeää tulla huomatuksi ja erottautua joukosta – mieluiten positiivisella tavalla. Johdonmukaisuus ja yhteneväisyys ovat tärkeitä kaikentyyppisessä markkinoinnissa sekä viestinnässä, ja sama pätee myös tekstiviestimarkkinointiin. Yksi kanava ei sovi kaikille asiakkaillesi, eikä myöskään jokaiselle viestillesi. Onnistunut markkinointiviestintä jalkautetaan monikanavaisesti niin, että se tukee laatimasi viestin tavoitetta, hyödyntää viestikanavan vahvuuksia ja palvelee asiakkaidesi mieltymyksiä.

Asiakaslähtöisempi markkinointistrategia ja monikanavainen viestintä varmistavat, että viestisi huomataan ja olet tavoitettavissa asiakkaidesi toivomassa kanavassa. Samalla luot myös positiivisempia asiakaskokemuksia, jotka jäävät mieleen.

Lisää sitoutuneisuutta

Markkinoinnilla halutaan usein aktivoida kuluttajia ja asiakkaita. Reaktiot ja vastaukset markkinointiviesteihin tai julkaisuihin sekä asiakasuskollisuus yritystäsi kohtaan kielivät sitoutuneisuudesta, ja juuri sitä onnistuneella markkinoinnilla tavoitellaan. Sitoutunut asiakas käy vuorovaikutusta markkinointisisältöjesi kanssa, suosii tuotteitasi tai palveluitasi ja suosittelee niitä myös muille. 

SMS on tehokas työkalu sitoutuneisuuden lisäämiseksi, sillä tekstiviestit herättävät nopeasti vastaanottajan huomion ja saavat hänet aktivoitumaan. Positiivisen asiakaskokemuksen luomiseksi ja sitoutuneisuuden varmistamiseksi yritysten on tärkeää panostaa vuorovaikutukseen asiakkaiden kanssa. Yksisuuntainen tiedottaminen ei nykypäivänä enää riitä, vaan yritysten on tarjottava asiakkailleen henkilökohtaista dialogia, luonnollista keskustelua ja kaksisuuntaista viestintää, jota käydään helposti puhelimen viestisovelluksilla. Tähän digitaaliseen ja mobiiliin vuorovaikutuskokonaisuuteen yritysten tulee hienovaraisesti sisällyttää ajankohtaista markkinointiviestintää, henkilökohtaisia tarjouksia ja kohdennettuja kampanjoita.

Kustannustehokasta markkinointia

Tekstiviestikampanjoiden keskimääräinen ROI voi kavuta jopa 500 %*. Ällistyttävä luku käy kuitenkin järkeen, kun pureudutaan tekstiviestien etuihin tarkemmin.

  • Tekstiviestit erottuvat muista markkinointiviesteistä, sillä valtaosa yrityksistä ei hyödynnä SMS:n tarjoamia mahdollisuuksia.

  • Tekstiviestit tavoittavat nopeasti ja varmasti toivotun henkilön, ja niihin vastaaminen on äärimmäisen helppoa sekä luonnollista.

  • Viestit mitä todennäköisimmin luetaan, jolloin myös viestissä olevaan suoraan toimintakehotukseen tartutaan herkemmin.

  • Nykypäivänä edistykselliset ja monipuoliset seurantatyökalut mahdollistavat tarkan ja yksityiskohtaisen seurannan jokaiselle lähetetylle viestille.

Analysoimalla toteutettujen kampanjoiden tehokkuutta, asiakkaidesi käyttäytymistä ja mieltymyksiä voit optimoida kampanjoitasi kasvattaaksesi myyntiä yhä entisestään ja optimoidaksesi ROI:ta. Uskalla kokeilla ja tutkia – silloin löydät ne kanavat, jotka sopivat parhaiten asiakkaillesi.

Mikäli haluat kuulla miten tekstiviestit sopisivat juuri sinun yrityksesi markkinointiin, niin ota yhteyttä!

*https://www.myareanetwork.com/solutions/roi-of-text-marketing.html