Ota yhteyttä:

Ota yhteyttä

Autamme mielellämme! Täytä lomake ja otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Ota yhteyttä:

Miten päivität asiakaskantasi?

6 lokakuu 2020
Share:

Asiakaskannan päivittäminen kuuluu hyvään asiakassuhdekäytäntöön. Asiakanta on siis hyvä pitää ajan tasalla ja tuoreuttaa säännöllisesti.

Asiakkaiden tietojen muuttumiseen voi olla monia eri syitä. Asiakkaasi on voinut siirtyä muihin työtehtäviin, tai vaihtanut työtä organisaatioiden välillä tai hän on saattanut vaihtaa puhelinnumeroaan tai osoitettaan. Silloin yrityksesi käyttää resursseja kommunikointiin, joka ei välttämättä mene oikealle ihmiselle tai yritykselle. Ihmisten tiedot muuttuvat usein, joten kantasi voi nopeasti muuttua kelpaamattomaksi. Jos et päivitä asiakaskantasi tietoja, et pysty kommunikoimaan heidän kanssaan.

On myös mahdollista, että asiakkaalla ei ole enää tarvetta tuotteellesi tai palvelullesi. Sellaiset asiakkaat, jotka saavat heidän mielestään turhia markkinointiviestejä saattavat pitää sitä ärsyttävänä. Tämä voi vaikuttaa yrityksesi maineeseen negatiivisella tavalla.

Asiakaskannan ylläpitämisen etu taas on se, että voit personoida kommunikaatiosi ja tarjota asiakkaillesi räätälöidyn kokemuksen. Nykyajan kuluttajat ovat oppineet odottamaan näitä räätälöityjä kokemuksia, joten jos sinä et sitä heille tarjoa, he todennäköisesti kääntyvät muiden yrityksen puoleen. Asiakaskannan päivittämisen etuna on siis myös asiakaskokemuksen ja asiakaspalvelun paraneminen. 

Miten siis varmistat, että asiakaskantasi pysyy tuoreena?

 

Pidä asiakaskantaasi yhteyttä

Mitä enemmän pidät asiakkaisisi yhteyttä, sitä paremmin tunnistat joukosta asiakkaita, jotka eivät reagoi kommunikointiisi. Tekstiviestien avulla voit olla yhteydessä asiakkaisiisi esimerkiksi kyselyjen muodossa ja tehdä tarvittavia päivityksiä tietokantaan. Jos viestiä ei voida toimittaa tai asiakas on jättänyt reagoimatta useaan viestiin, voit olla varma, että asiakkaan tiedot täytyy päivittää tai jopa poistaa. Päivitä siis asiakaskantaasi säännöllisin väliajoin. Poista tai muokkaa mahdolliset kopiot tai kaksoiskappaleet. Näin pystyt varmistamaan, että asiakaskantasi on tarkka ja hyödyllinen.

LINK Collect-palvelun avulla voit suunnitella käyttäjäystävällisen asiakastietolomakkeen, jonka avulla saat varmistettua, että asiakaskantasi pysyy tuoreena. Voit käyttää LINK Collectia missä tahansa digitaalisessa kanavassa ja muokata lomakkeen brändisi väreillä ja logolla. Valmiin lomakkeen voit lähettää asiakkaalle linkkinä esimerkiksi tekstiviestillä. Lomakkeeseen voit lisätä juuri niitä asioita, joista tarvitset tietoa. LINK Collectin avulla asiakaskannan tuoreuttaminen tapahtuu helposti ja nopeasti.

Pidätkö sinä asiakaskantasi tuoreena? Autamme mielellämme selvittämään, olisiko LINK Collect paras ratkaisu kantasi tuoreuttamiseen. Jos haluat kuulla lisää, voit varata ajan ilmaiseen konsultaatioosi tai tutustua suoraan palveluumme LINK Collect.  

Ota yhteyttä

Kaipaatko lisätietoa? Varaa aika maksuttomaan konsultaatioosi jättämällä sähköpostiosoitteesi, niin olemme yhteydessä sinuun.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Inspiroidu

Other sites