Ota yhteyttä:

Ota yhteyttä

Autamme mielellämme! Täytä lomake ja otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Ota yhteyttä:
BLOG

Webinaarivierailu: Monipuolista ja tehokasta mobiiliviestintää

19 helmikuu 2021
Share:

Aina iloinen Sales Managerimme Juho kävi vierailemassa kumppanimme Festum Softwaren järjestämässä webinaarissa. Webinaarin aiheena oli Etäkokoukset ja tekstiviestit osana Hausvisea ja useat alan yrityksistä pääsivät kuulemaan kuinka toteuttaa tehokkaampaa sekä monipuolisempaa viestintää nykypäivänä. Päätimme jakaa Juhon webinaarissa esittämät pointit myös muille, joten poimi alta parhaimmat vinkit muistiin!

Taustaa

Vuoden 2020 loppupuolella LINK Mobilityn ratkaisut liitettiin osaksi Hausvise-järjestelmää, tavoitteena tehostaa jo valmiiksi monikanavaista viestintää yhä paremmaksi. Hausvise on Festum Softwaren isännöintiratkaisu, joka mahdollistaa asukaspalveluiden innovatiivisen toteutuksen. Kyseessä on siis LINK Mobilityn sekä Festumin partneriyhteistyö, jossa kummankin toimijan erikoisosaamiset on yhdistetty arvoa tuottavaksi kokonaisuudeksi sekä innovatiiviseksi ratkaisuksi, jonka avulla pystytään vastaamaan alan jatkuvasti muuttuviin tarpeisiin yhä tehokkaammin ja monipuolisemmin.

Hausvisen ja LINK Mobilityn kumppanuus mahdollistaa selkeän ja entistä monipuolisemman tavan viestiä juuri siten, kun taloyhtiön osapuoli haluaa. LINK Mobilityn tarjoama tekstiviestipalvelu on integroitu luontevaksi osaksi Hausvisen omia viestintäjärjestelmiä. Sen ansiosta kaikilla käyttäjillä on samat osapuolikohtaiset viestintätavat käytettävissään, ihan kuin muissakin Hausvise-järjestelmän viestintäkanavissa. Tällä tavoin varmistetaan palvelun helppokäyttöisyys ja vältytään epäkäytännöllisiltä sekä monimutkaisilta ratkaisuilta.

Mobiiliviestinnän edut

Hausvise mahdollistaa tänä päivänä viestinnän useita eri kanavia pitkin ja jokaisella kanavalla on omat hyötynsä sekä ensisijaiset käyttökohteensa – samanlainen tilanne on huomattavissa myös monessa muussakin yrityksessä. On tavallista, että yrityksissä hyödynnetään eri kanavia eri käyttö- ja viestintätarkoituksiin. Näihin muihin kanaviin verrattuna on kuitenkin yksi tilanne, jolloin tekstiviesti on yksinkertaisesti parhain vaihtoehto kommunikointiin. Kun tiedotettavan viestin ja aiheen halutaan päätyvän mahdollisimman nopeasti ja varmasti perille vastaanottajalle, on tekstiviesti ylivoimaisesti se tehokkain vaihtoehto. Tekstiviestit tutkitusti tavoittavat vastaanottajan 98 % todennäköisyydellä ja ne vieläpä luetaan noin viiden minuutin kuluessa viestin saapumisesta. Tämän vuoksi tekstiviesti valikoituu viestintäkanavaksi etenkin tietyissä käyttötarkoituksissa.

Useita eri käyttökohteita

Tekstiviestit soveltuvat erinomaisesti kriittiseen tiedottamiseen, jolloin asianomaiset henkilöt halutaan tavoittaa mahdollisimman tehokkaasti. Nykyaikaisten teknologioiden ansiosta viestien lähettäjä pystyy seuraamaan reaaliajassa viesteistä saatavaa dataa. Esimerkiksi Hausvisen tapauksessa, tekstiviestinäkymä kertoo muutamissa sekunneissa, ketkä kaikki viestin ovat vastaanottaneet, mutta myös kenelle viesti ei ole mennyt perille ja minkä vuoksi.

Poikkeustilannetiedottamisen ulkopuolelta tekstiviestinnän käyttökohteet voidaan kiinteistöjohtamisen ja taloushallinnon osalta jakaa käytännössä kahteen eri kategoriaan – isännöintitoimistolähtöiseen viestintään sekä taloyhtiöille kohdistettuun tiedottamiseen.

Isännöintitoimistolähtöisen viestinnän käyttökohteisiin lukeutuvat muun muassa toimiston kiinniolosta tai muista akuuteista, tavanomaisesta poikkeavista tilanteista tiedottaminen. Kun taas taloyhtiöille kohdistetussa viestinnässä tekstiviestipalvelu mahdollistaa osapuolikohtaisen viestinnän Hausvise-järjestelmässä jo valmiiksi olevan osapuolidatan pohjalta. Näin ollen pystytään helposti ja vaivattomasti viestiä vaikkapa taloyhtiön saunan hajoamisesta ja vuorojen perumisesta kohdennetusti ainoastaan niille, joita tiedote koskee eli saunavuoron varanneille asukkaille. Toisena esimerkkinä mainittakoon tilanne, jossa taloyhtiön pihalla on huoltotöiden vuoksi nosturi, jolloin autopaikan omistajia on tärkeää huomioida tehokkaalla ja nopealla tiedottamisella. Kun viestintä on reaaliaikaista, niin isännöintitoimistoon sekä taloyhtiöihin saapuvien yhteydenottojen ruuhkapiikit helpottuvat ja henkilöstöresursseja pystytään allokoimaan järkevämmin.

Tässä tapauksessa esitellyt mobiiliviestinnän käyttötarkoitukset keskittyvät pääosin taloyhtiö- sekä isännöintialan yritysten tarpeisiin, mutta samanlaisia viestintätarpeita ilmenee yritysten arjessa toimialasta riippumatta. Sen vuoksi me tarjoammekin yksilöllisiä, innovatiivisia ja helposti skaalautuvia mobiiliviestinnän ratkaisuja kaiken kokoisille yrityksille, kaikille toimialoille. Mikäli haluaisit kuulla, mitä meillä olisi tarjolla juuri sinun yrityksellesi niin ota rohkeasti yhteyttä!

Ota yhteyttä

Kaipaatko lisätietoa? Varaa aika maksuttomaan konsultaatioosi jättämällä sähköpostiosoitteesi, niin olemme yhteydessä sinuun.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Inspiroidu

Other sites