Ota yhteyttä:

Ota yhteyttä

Autamme mielellämme! Täytä lomake ja otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Ota yhteyttä:
Referenssi: Lahden Pelicans toteutti tärkeän tekstiviestikampanjan Hopealuoti-palvelullamme Lue täältä
BLOG

Näin parannat hotellivieraiden kokemusta tekstiviesteillä

10 marraskuuta 2021
Share:

Mobiiliviestinnän avulla teet yöpymisestä hotellissasi kokemuksen, jonka aikana jokainen vieras tuntee olonsa tärkeäksi ja arvokkaaksi. Lisäksi luot uusia mahdollisuuksia myynnille ja kannustat vieraitasi hyödyntämään hotellisi palveluita monipuolisemmalla asiakasviestinnällä. Mobiiliviestien avulla pääset hyödyntämään nopeinta viestintäväylää, joka tuo viestisi suoraan vieraidesi silmien eteen. Hotelleilla on lukuisia kontaktipisteitä ja tilanteita, joissa pystyt helposti luomaan lisäarvoa tekstiviestien avulla. Tekstiviestit tarjoavat luonnollisen keskustelu- ja viestintäväylän hotellisi ja vieraidesi välille heti ensimmäisestä kontaktista lähtien.

Pyydä lupa vierailtasi kätevästi varauksen yhteydessä

Voit pyytää luvan tekstiviestien lähettämiseen helposti varauksen yhteydessä. Pyytämällä luvan hyvissä ajoin mahdollistat kommunikoinnin vieraiden kanssa jo ennen varsinaista yöpymistä, sen aikana ja jälkeenkin.

Yksinkertainen tapa ohjata ihmisiä tekstiviestien äärelle on hyödyntää avainsanoja. Vieras lähettää määrittelemäsi avainsanan lyhytnumeroosi ja liittyy tekstiviestilistallesi. Avainsanat ja lyhytnumeron voit helposti liittää taktisiin paikkoihin ympäri hotelliasi, kuten tarroina seinille tai huoneesta löytyviin materiaaleihin. Luvan saatuasi voit lähettää kohdennettuja erikoistarjouksia ja muuta arvokasta tietoa vieraidesi puhelimiin helposti tekstiviesteillä. Kun vieraasi tietävät mitä hotellillasi on tarjota heille vierailujen aikana, he todennäköisesti käyttävät palveluitasi ja tarjouksiasi – kohdennetun viestinnän avulla onnistut helposti kasvattamaan myyntiä.

Läpinäkyvämpää viestintää heti ensikontaktista alkaen

Tilausvahvistuksen lähettäminen tekstiviestillä on erinomainen ja helppo palvelu niin yrityksen kuin asiakkaankin kannalta. Puhelimeen suoraan lähetetty ja sieltä helposti näytettävissä oleva varausvahvistus luo turvallisuuden tunteen asiakkaalle. Voit lisäksi lähettää tervetuloviestin, tärkeää tietoa sisäänkirjautumisesta sekä lyhyen esittelyn hotellistasi viikkoa ennen vierailua asiakkaillesi, jotta he tuntevat olonsa erityisen tervetulleiksi.

Vakuuta palvelutarjonnallasi

Hotelliisi saapuvat vieraat eivät välttämättä aina tiedä, mitä kaikkea hotellillasi on heille tarjota tai mitkä palveluistasi ovat käytettävissä. Tekstiviesteillä lähetät kohdennettuja alennuksia spa-osastollesi tai ravintoloihisi ja ohjaat vieraat varauskalentereihin suoraan viestissä olevalla linkillä. Näin varmistat, että vieraasi eivät tarpeettomasti poistu hotellista löytääkseen tarjoamiasi palveluita. Esittelemällä palvelutarjontaasi henkilökohtaisella tavalla vaikutat vieraidesi käyttäytymiseen ja helpotat heidän päätöksentekoprosessejaan. Lisäksi voit ohjata vieraasi helposti paikallisten nähtävyyksien tai yrityskumppaneidesi luo.

Tee sisäänkirjautumisesta nopeaa ja helppoa

Pitkän ja väsyttävän matkustuspäivän jälkeen vieraat usein haluavat päästä hotellihuoneeseensa lepäämään mahdollisimman pian. Sen vuoksi nopea ja vaivaton sisäänkirjautumisprosessi on mieluinen yllätys väsyneelle matkailijalle. Sisäänkirjautumista voi nopeuttaa lähettämällä tekstiviestin tai WhatsApp-viestin vieraalle jo ennen saapumista hotellille. Näin vieraan voi ohjata suoraan viestissä olevasta linkistä antamaan tarvittavat tiedot sisäänkirjautumista varten jo hyvissä ajoin. Tällöin myös aulahenkilökuntakin pystyy valmistelemaan kaiken tarvittavan ennen vieraan saapumista. Kun vieras on kotiutunut huoneeseensa voit lähettää tyytyväisyyskyselyn, jossa vieras pääsee antamaan mielipiteensä vaikkapa sisäänkirjautumisesta, huoneen siisteydestä tai varusteista ja muista tärkeistä ensihetken kokemuksista. Oikein ja tarkasti ajoitettujen viestien avulla saat vieraasi tuntemaan itsensä arvostetuksi ja pystyt myös kääntämään mahdolliset negatiiviset ensivaikutelmat nopeasti positiivisiksi.

Käy älykästä ja automatisoitua vuoropuhelua

Usein kommunikointi vieraiden kanssa vähenee varauksen, sekä sisään- ja uloskirjautumisen jälkeen. Mobiiliviestinnän avulla voit kuitenkin tarjota jokaiselle vieraallesi henkilökohtaisen, interaktiivisen keskustelukanavan koko oleskelun ajaksi. Vuoropuhelu parantaa merkittävästi hotellin asiakaspalvelun laatua sekä vieraiden asiakaskokemusta. LINK Conversations -palvelullamme voit rakentaa interaktiivisen chat-keskustelun, jonne ohjaat vieraasi helposti tekstiviestillä. Myös WhatsApp on suosittu ratkaisu asiakaspalvelun tueksi ja vieraat voit ohjata suoraan WhatsApp keskusteluun QR-koodien avulla. Voit rakentaa molemmissa ratkaisuissa valmiita keskustelupohjia, jolloin vieraasi saavat vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin helposti puhelimellaan, vuorokauden ajasta riippumatta. Tällä tavoin uusien pyyhkeiden pyytäminen, huonepalvelusta tilaaminen, reittiohjeiden pyytäminen ja kaikki muutkin tavanomaiset hotellivieraan tarpeisiin kuuluvat asiat hoituvat helposti omalla puhelimella.

Päätä jokainen vierailu positiivisesti

Mobiiliviestien avulla teet uloskirjautumisesta ja vierailun päättymisestä vieraillesi miellyttävän kokemuksen, joka saa heidät myös palaamaan uudestaan. Voit laskuttaa vieraan tilaamat lisäpalvelut helposti mobiililaskutuspalvelulla, ilmoittaa lähestyvästä check out -ajasta ja ruuhkasta aulassa tai lähettää helposti täytettävän tekstiviestikyselyn palautetta varten. Voit vielä lähettää poistuneille vieraillesi lyhyen yhteenvedon heidän vierailustaan ja toivottaa tervetulleeksi uudestaan.

Monikanavaista kanta-asiakasviestintää

Miellyttävä kokemus hotellistasi saa useat asiakkaista helposti palaamaan uudestaan, mutta päätöstä voi myös vahvistaa entisestään tekstiviestien avulla. Lähetä asiakkaillesi uutisia ja tarkoin kohdennettuja sekä ajoitettuja tarjouksia suoraan heidän puhelimiinsa. Voit myös integroida palvelun CRM-järjestelmäsi kanssa, jolloin saat kaiken tarvittavan tiedon suoraan omista rekistereistäsi. Näin voit kutsua tutun asiakkaan palaamaan vuoden jälkeen uudestaan vieraaksesi tai viettämään lähestyvää joululomaa hotelliisi. Henkilökohtaiset viestit ja tarjoukset saavat asiakkaat tuntemaan olonsa tärkeiksi ja arvostetuiksi.

Tekstiviestit sisäisessä viestinnässä

Yritykset keskittävät usein mobiiliviestintänsä ulkoiseen, asiakkaille suunnattuun kommunikointiin. Tekstiviestit ovat kuitenkin oivallinen keino tehostaa yritysten sisäistä viestintää. Tekstiviesteillä lähetä tärkeät tiedotteet nopeasti ja varmasti perille kaikille työntekijöillesi tai määrätyille ryhmille.

Lähetä ajankohtaisia ​​viestejä

Hotellin vieraat pitävät henkilökunnan jatkuvasti liikkeellä. Pyyhkeitä on haettava varastosta, esiteltävä spa-osastoa uusille vieraille ja virkistäytymisalue pidettävä viihtyisänä. Kiireiden keskellä puheluun vastaaminen on haastavaa ja lisäksi koko hotellin henkilökunnalle soittaminen veisi aikaa. Tehokkaiden mobiiliviestintäratkaisuiden avulla tiimit voivat helposti lähettää kysymyksiä oikeille henkilöille sekä ilmoittaa tärkeistä asioista eteenpäin. Puhelimeen saapuvien ja siitä lähtevien viestien etu on, että ne nähdään ja luetaan nopeasti. Lisäksi tekstiviestit eivät vaadi toimiakseen internetyhteyttä. Tekstiviestit hotellin sisäisessä viestinnässä tarjoavat tehokkaan kanavan etenkin ilmoituksien, hätätiedotteiden, muistutuksien sekä työvuorokutsujen lähettämiseen. Joukkotekstiviesteillä tavoitat yksittäisen henkilön tai koko henkilökunnan jopa sekunneissa, lisäksi pystyt näkemään ketkä viestin ovat vastaanottaneet.

Tehokasta henkilöstöhallintaa

Hotellipäälliköt pitävät tekstiviestipalveluita erityisen hyödyllisinä henkilöstösuunnittelussa ja -hallinnassa. Hotellin henkilökunta työskentelee usein eri vuoroissa, jolloin tietyissä vuoroissa työskentelevistä työntekijöistä voi laatia oman listan, jotta heille voi lähettää vuorolle ajankohtaisia ilmoituksia tai muistutuksia. Työntekijät voivat tarvittaessa vastata viesteihin ja ilmoittaa poissaolostaan tai muista haasteista nopeasti ja helposti. Vastaukset kerääntyvät automaattisesti viestialustan postilaatikkoon, jotta esimiehet voivat ratkaista mahdolliset haasteet sekä ongelmat hyvissä ajoin.

 

Toteuta tehokkaampaa asiakasviestintää ja paranna vieraidesi asiakaskokemusta helposti yksinkertaisten tekstiviestipalveluiden avulla. Ota meihin yhteyttä niin kerromme kuinka sinun hotellisi voi hyötyä tehokkaista ja monipuolisista mobiiliviestinnän ratkaisuistamme.

Ota yhteyttä

Kaipaatko lisätietoa? Varaa aika maksuttomaan konsultaatioosi jättämällä sähköpostiosoitteesi, niin olemme yhteydessä sinuun.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Inspiroidu

Other sites