Ota yhteyttä:

Ota yhteyttä

Autamme mielellämme! Täytä lomake ja otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Ota yhteyttä:
Referenssi: Lahden Pelicans toteutti tärkeän tekstiviestikampanjan Hopealuoti-palvelullamme Lue täältä
BLOG

Näin tavoitat asiakkaasi minuuteissa – helposti ja luonnollisesti

5 helmikuuta 2021
Share:

Arkeamme säestävät ilmoitukset, hälytykset sekä jatkuva viestitulva aiheuttavat kehossamme useita stressireaktioita päivittäin. Olemme jatkuvasti saavutettavissa ja uusimmat päivitykset katsotaan heti kun ilmoitus kilahtaa puhelimen ruutuun. Viime aikoina ihmiset ovat kuitenkin havahtuneet loputtoman viestitulvan uuvuttavuuteen ja sen vaikutuksiin keskittymiskykyyn sekä muihin kognitiivisiin toimintoihin. Tämän johdosta yhä useammat hiljentävät puhelimiaan ja sovelluksiaan, pitävät taukoja somesta ja keskittyvät olemaan enemmän läsnä arjessa. Ihmisten hiljentäessä puhelimiaan ja sovelluksiaan hiljentyvät myös yritysten keinot tavoittaa omia asiakkaitaan. Vallitsevasta ilmiöstä huolimatta voit kuitenkin tavoittaa asiakkaasi jopa minuuteissa – kunhan vain käytät oikeaa kanavaa.

Mobiiliviestinnällä tehokkaampaa kommunikointia

Mobiiliviestinnällä tarkoitetaan perinteisesti kuluttajien puhelimiin lähetettyjä tekstiviestejä. Näiden tekstiviestien käyttötarkoituksia on useita; yritykset voivat lähettää niillä muun muassa kertakäyttösalasanoja, toteuttaa kriisiviestintää tai lähettää ajankohtaisia ilmoituksia paketin toimitukseen liittyen. Mobiiliviestintäratkaisut ovat kehittyneet vuosien saatossa huomattavasti, jonka ansiosta mobiiliviestintää voidaan toteuttaa yhä monikanavaisemmin ja edistyksellisiä toimintoja hyödyntäen. Lisäksi niin tekstiviesteihinkin kuin muihinkin mobiiliviestintäratkaisuihin pystytään luomaan yhä monipuolisempaa, yksilöllisempää ja rikkaampaa sisältöä kuin koskaan aiemmin.

Useat yritykset viestivät asiakkailleen sosiaalisen median ja sähköpostin välityksellä, mutta juuri niiden kanavien kautta kuluttajien huomion saaminen ja niiden tavoittaminen on yhä vaikeampaa. Vaikka kuluttajat hiljentävätkin ilmoituksia useimmista sovelluksistaan niin useimmiten viestisovellukset jätetään hiljentämättä. Näin ollen mobiiliviestintäpalveluiden avulla yritykset saavat suoran keskusteluväylän asiakkaisiin.

Yritysten julkaistaessa sisältöjä sosiaaliseen mediaan ne menevät satunnaisten ihmisten syötteisiin. Toki valtaosa näistä syötteistä kuuluu yritystilin seuraajille, mutta silloinkaan yritys ei voi olla täysin varma, että kaikki omat seuraajat näkisivät julkaistun sisällön syötteessään. Toinen vaihtoehto on mainostaa sisältöä, jolloin se saadaan näkyville määrätylle käyttäjäryhmälle. Kummassakin tilanteessa on haasteensa; orgaanisten julkaisujen näkyvyys voi jäädä pieneksi, mutta toisaalta niitä voi yksilöidä omille asiakkaille (jos oletetaan että julkaisun näkee pääosin omat seuraajat), mainontaan nostetun julkaisun näkee useampi silmäpari, mutta viestin yksilöintimahdollisuudet ovat niukat. Asiakkaille lähetetyt sähköpostiviestit voidaan sen sijaan personoida hyvinkin tarkasti uusien työkalujen ja teknologioiden ansiosta. Sähköpostimarkkinoinnin haasteena on kuitenkin alhainen avaamisprosentti – vain noin 20 % yritysten lähettämistä sähköpostiviesteistä avataan.

Näin nopeasti mobiiliviestit tavoittavat asiakkaasi

Mobiiliviestintä erottuu edukseen muista viestintäkanavista etenkin sen monipuolisuuden, tavoittavuuden ja kustannustehokkuuden ansiosta. Mobiiliviestit lähetetään aina tietylle henkilölle, juuri hänen puhelinnumeroonsa. Tämän vuoksi viestit voidaan personoida ja kohdentaa yhä paremmin, mikä tekee viestistä myös relevantin kuluttajalle. Lisäksi viesti lähetetään suoraan asiakkaan puhelimeen eikä odottamaan johonkin tiettyyn sovellukseen. Vaikka haluammekin vähentää puhelimien käyttöä, niin keskivertokuluttaja vilkaisee puhelintaan n. 55 kertaa päivässä. On siis hyvin todennäköistä, että puhelimeen lähetetty viesti huomataan, avataan sekä luetaan nopeasti – onhan se kuitenkin luonnollinen tapa toimia vastaanotettujen tekstiviestien kanssa. Tekstiviestien avaamisprosentti on huimat 98 % ja viestit luetaan 3 minuutin sisällä vastaanottamisesta. Sen vuoksi uskallamme luvata sinunkin yrityksellesi mahdollisuuden tavoittaa asiakkaasi minuuteissa.

Sopii kaikille yrityksille

Olipa yrityksesi minkä kokoinen tahansa niin pystymme tarjoamaan sopivan ratkaisun juuri sinun yrityksesi tarpeisiin. Palvelumme ja tuotteemme ovat helppokäyttöisiä, helposti skaalautuvia ja meiltä löytyy monipuoliset ja innovatiiviset ratkaisut jokaiselle toimialalle sekä sektorille. Kerromme mielellämme lisää mobiiliviestinnän tarjoamista mahdollisuuksista juuri sinun yrityksellesi – ota siis rohkeasti yhteyttä joko puhelimitse tai sähköpostilla!

Ota yhteyttä

Kaipaatko lisätietoa? Varaa aika maksuttomaan konsultaatioosi jättämällä sähköpostiosoitteesi, niin olemme yhteydessä sinuun.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Inspiroidu

Other sites