Ota yhteyttä:

Ota yhteyttä

Autamme mielellämme! Täytä lomake ja otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Ota yhteyttä:

Neljä tapaa, miten etukupongilla voi luoda kestäviä asiakassuhteita

27 maaliskuuta 2020
Share:

Asiakasuskollisuus on elintärkeää kaikille yrityksille. On tutkittu fakta, että uuden asiakkaan hankkiminen on moninkertaisesti kalliimpaa kuin jo olemassa olevan asiakkuuden säilyttäminen. Laadukkaat tuotteet sekä erinomainen asiakaspalvelu ovat asiakasuskollisuuden peruspilareita, mutta eivät silti takaa luottamussuhteen syntymistä. Voiko etukuponki olla se työkalu, jonka avulla näitä suhteita luodaan?

Etukupongit ovat epäilemättä loistava kommunikaation väline tilanteissa, joissa asiakasta halutaan palkita, pahoitella tai kiittää. Vouchercloudin mukaan 91 prosenttia kuponkeja käyttäneistä asiakkaista vierailee yrityksen liiketiloissa tai verkkosivuilla uudestaan ja 57 prosenttia sanoo, että eivät olisi tehneet ostosta lainkaan ilman etua. Tilastot kuponkien hyödyistä ovat selvät. Kysymys ei siis ole siinä, käyttääkö kuponkeja vaiko ei, vaan pikemminkin siinä, kuinka kuponkeja käytetään strategisesti. Lue alta listauksemme neljästä keinosta, joiden avulla etukupongeilla voi rakentaa pitkäaikaisia asiakassuhteita.

 

1. Kannusta osallistumaan

Yritykset haluavat saada sosiaalisen median tileilleen mahdollisimman paljon seuraajia, uutiskirjeilleen tilaajia ja kyselyilleen vastaajia – sehän on itsestäänselvää, sillä loistavakaan sisältö tai kysely ei tuota mitään tuloksia, mikäli se ei tavoita asiakkaita. Asiakasta ei voi kuitenkaan hyödyntää yksisuuntaisesti, vaan ajankäytöstä ja uskollisuudesta täytyy palkita. Etukupongit ovat loistava tapa motivoida asiakasta osallistumaan liiketoimintaasi. Osallistuminen myös kasvattaa brändiuskollisuutta, joten siihen kannustaminen on monella tapaa hyödyllistä.

Etukupongin avulla voit houkutella asiakasta näihin toimintoihin:

  • Uutiskirjeen tilaaminen
  • Käyttäjäksi rekisteröityminen
  • Tuotteiden arvostelu
  • Kyselyihin vastaaminen.

 

2. Huomioi henkilökohtaisesti

Nykyisin kaikki yrittävät tulla nähdyiksi. Näkyvyyttä yritetään ansaita houkuttelevilla otsikoilla, harhaanjohtavilla teksteillä ja avainsanojen viljelyllä. Tuloksena on suuri määrä sisältöä, jonka pyrkimys on kerätä klikkauksia ja lukijoita, ei aidosti tiedottaa tai informoida. Mitä suuremmaksi digimaailma on kasvanut, sen enemmän painoarvoa aidosti henkilökohtainen, luotettava ja personoitu asiakaskokemus saa.

Mainossisältöä on kuitenkin haastava personoida ainutlaatuisesti, sillä yleensä se tavoittaa kerralla niin suuren joukon ihmisiä. Sen sijaan strategisesti lähetetyillä etukupongeilla voi osoittaa asiakkaalle, että yritys on huomioinut hänet ja arvostaa hänen asiakkuuttaan ja uskollisuuttaan.

Osoita etukupongin avulla arvostusta näillä tavoilla:

  • Muista asiakasta hänen syntymäpäivänään
  • Palkitse pitkäaikaista asiakasta lahjalla asiakkuuden alkamisen vuosipäivänä
  • Houkuttele passivoitunutta asiakasta takaisin yhteydenotolla, jossa osoitat huomanneesi hänen poissaolonsa.

 

3. Muunna brändilähettilääksi

Brändilähettiläät ovat yksi parhaita asiakkuuden muotoja. Kiteytettynä brändilähettiläs tarkoittaa yrityksellesi niin uskollista asiakasta, että hän puolustaa yritystäsi sekä suosittelee palveluitasi omatoimisesti. Kuten kaikki muutkin asiakassuhteet, myös brändilähettiläät täytyy ansaita. Hyvä uutinen on se, että kenestä tahansa voi tulla brändilähettiläs – ja etukuponki on tehokas keino viemään asiakassuhteita oikeaan suuntaan.

On tutkittu, että ihmiset luottavat nykyään tuotearvosteluihin sekä ystävien kokemuksiin paljon yrityksen omaa brändiviestintää enemmän. On siis äärimmäisen tärkeää, että asiakkaasi levittävät positiivista sanaa palveluistasi niin ystävilleen kuin muillekin verkostoilleen.

Kannusta etukupongeilla positiiviseen viestintään näin:

  • Palkitse asiakasta, joka suosittelee palveluasi ystävälleen – halutessasi voit palkita myös suosituksen saanutta ystävää
  • Kiitä asiakasta, joka on ladannut sosiaalisen mediaan kuvan, tekstin tai arvostelun tuotteestasi.

 

4. Personoi tulevia tarjouksia ja viestintää

Link Coupon -palvelumme avulla voit luoda personoituja ja visuaalisia etukuponkeja, jotka saavuttavat asiakkaasi tekstiviestillä. Tekstiviestitse lähetetyn etukupongin hieno puoli on se, että kupongin menestymistä voi seurata helposti. Palvelumme avulla näet onko kuponki vastaanotettu, avattu tai käytetty.

Hyödynnä tätä etukuponkidataa näin:

  • Kehitä datan avulla tulevaisuuden tarjouksiasi niin, että asiakkaasi vastaanottavat juuri sellaista viestintää, joka saa heidät reagoimaan. Kerättyä dataa voi hyödyntää kaikessa viestinnässä.

 

Yhteenveto

Myynninedistämisen lisäksi kupongit ovat toimiva keino viestiä asiakkaille brändistä. Monikäyttöisyyden vuoksi ne soveltuvat lähes joka alalle ostoputken eri vaiheisiin. Erityisen tehokkaita ne ovat kuitenkin ostoputken loppupäässä, jolloin tarkoitus on saada asiakas sitoutumaan yritykseesi. Personoitu etukuponki rakentaa asiakasuskollisuutta alennusmyyntiä paremmin, sillä eksklusiivinen ja henkilökohtainen alennus on merkki asiakkaalle siitä, että hänet on huomioitu.

Olisiko nyt aika ottaa etukupongit osaksi sinunkin yrityksesi markkinointiviestintää? Ei hätää – sinun ei tarvitse osata rakentaa kokonaista etukuponkijärjestelmää itse, vaan se löytyy meiltä jo valmiina. Riittää, kunhan haluat lähettää kuponkeja – meillä et tarvitse edes valmiita asiakaslistoja. Asiakastietojen keräyksessä sinua auttaa palvelumme Link Collect. Mikäli taas tiedot löytyvät jo valmiiksi, on Link Coupon oikea palvelu sinulle.

Lue lisää palveluistamme Link Collect ja Link Coupon tai varaa aika maksuttomaan konsultaatioosi.

Ota yhteyttä

Kaipaatko lisätietoa? Varaa aika maksuttomaan konsultaatioosi jättämällä sähköpostiosoitteesi, niin olemme yhteydessä sinuun.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Inspiroidu

Other sites