Nykypäivänä keskinkertaista asiakaspalvelua tarjoava yritys ei menesty – ainakaan kovin pitkään. Asiakaskokemuksien on oltava mieleenpainuvia sekä palvelun erinomaista, jotta asiakkaat pysyvät uskollisina jatkossakin.
Asiakastuen yhteystietojen ilmoittaminen yrityksen verkkosivuilla ei kuitenkaan ole lupaus ilahduttavasta palvelukokemusta vaan yritysten on ajateltava paljon pidemmälle. Asiakaspalvelun tulee olla proaktiivista ja saavutettavissa asiakkaiden tarpeiden sekä toiveiden mukaan – eli vuorokauden ympäri. Asiakkaat vaativat yhä useammin reaaliaikaista viestintää yritysten kanssa, jota halutaan käydä digitaalisissa kanavissa. Mikäli asiakkaiden toiveita ja tarpeita palvelun saatavuudesta sekä laadusta ei täytetä, niin he siirtyvät nopeastikin seuraavan yrityksen luo.
Google on luonut Business Messages -palvelun, jotta yritykset voivat helposti tarjota reaaliaikaista asiakastukea live-chatin kautta. Käytännössä mikä tahansa yritys voi käyttää Business Messages -palvelua auttaakseen asiakkaita ajasta ja paikasta riippumatta. LINK on osa Googlen Business Messages -ohjelmaa, jolloin saamme jatkuvasti kehitettyä omaa tietämystämme, teknistä osaamistamme sekä sujuvoittaa palvelun jalkautusta paikallisilla markkinoilla. Siten voimme tarjota asiakkaillemme innovatiivisen viestikokemuksen Google-haussa, Google Mapsissa ja kaikissa yrityksen omistamissa kanavissa.
Asiakkaidesi ei siis tarvitse ottaa käyttöönsä uutta kanavaa viestiäkseen yrityksesi kanssa – he käyttävät tätä kanavaa jo päivittäin.
Google Business Messages -palvelun avulla valjastat Google-haun, Google Mapsin ja Puhelin-sovelluksen Android-puhelimissa suoriksi kontaktipisteiksi yrityksellesi. Lisäksi voit kerätä dataa asiakkaidesi käyttäytymisestä juuri näissä kontaktipisteissä ja optimoida toimintaasi datasta tehtyjen havaintojen perusteella.
Googlen Business Messages rikastaa myös asiakaspalvelua monipuolisilla ominaisuuksilla, kuten suoraan keskusteluihin lisättävillä karuselleilla sekä valokuvilla. Palvelun edistyneillä ominaisuuksilla on suuri vaikutus asiakasuskollisuuden parantamiseen, ostamiseen vaikuttamiseen sekä lisämyynnin tekemiseen. Lisäksi Googlen Business Messages tarjoaa myös asiakkaalle täysin keskustelullisen viestintäkokemuksen. Voit vastata asiakkaiden kysymyksiin suoraan Googlen hakutuloksista ja laajentaa verkkosivustosi live-chatin Googleen. Asiakaspalvelutyöntekijäsi voivat hallinnoida chattia perinteiseen tyyliin, mutta kanavaan on myös mahdollista luoda automaattisia vastauksia sekä itsepalveluvalikkoja.
Aloita kestävien asiakassuhteiden rakentaminen sekä paranna asiakaspalvelua tarjoamalla reaaliaikaisia vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa. Avullamme erotut kilpailijoistasi ja jäät asiakkaidesi mieleen. Ota yhteyttä jo tänään!
*Lähteet:
https://inter-growth.co/seo-stats/#:~:text=1
https://developers.google.com/business-communications/business-messages/files/intro-to-business-messages-pitch-deck.pdf
Kaipaatko lisätietoa? Varaa aika maksuttomaan konsultaatioosi jättämällä sähköpostiosoitteesi, niin olemme yhteydessä sinuun.